Wat gebruik jij als verzorgingsproduct voor je huid? Weet jij wat voor ingrediënten erin zitten en waar deze ingrediënten vandaan komen? In dit blog geven wij je een kijkje in de afkomst en in de duurzame visie van de producten van onze favoriete lijnen.
Wist jij dat alle producten van [ comfort zone ] gemaakt worden in het dorpje Parma, dat gelegen ligt in Italië? Om precies te zijn in de Davines Scientific Garden, een wetenschappelijke tuin van circa 3000 vierkante meter.
"De wetenschappelijke tuin is een plek van innerlijk onderzoek, die de mogelijkheid biedt tot diep contact met de natuur en een gevoel van welzijn."
Een botanische tuin als bron van grondstoffen om effectief en duurzaam productformules mee te ontwikkelen, die tegelijk medewerkers en bezoekers een plek biedt waar ze nieuwe energie kunnen opdoen in direct contact met de natuur. Dat was het idee achter het verzoek waarmee de Davines Group zich wendde tot het Londense bureau del Buono Gazerwitz Landscape Architecture. Deze zogenoemde ‘wetenschapstuin’ maakt nu deel uit van de groene zones van het project Davines Village, het nieuwe hoofdkantoor van de groep dat werd ontworpen door studio Matteo Thun & Partners en dat in september 2018 zijn deuren opende.
Binnen in de tuin zijn er vier ruimtes, gewijd aan verschillende botanische categorieën: de Garden of Aromas, de Medical Garden, de Garden of Colors en de Garden of Perfumes. Alle ingrediënten worden uit deze tuin gehaald en in het R&D laboratorium gevormd tot een heerlijk, natuurlijk product.
In november 2016 is de Davines Group met haar twee merken – Davines en [ comfort zone ] – een B Corporation® geworden. Dit is een nieuw type bedrijf dat voldoet aan de hoogste standaarden met betrekking tot de maatschappij en het milieu, transparantie en betrouwbaarheid.
The Green Scissors zet zich 100% in voor duurzaamheid en maatschappijke betrokkenheid. Zo luidt hun missie: “Het verminderen van afval, het bereiken van duurzaamheid, circulaire economie en iets doen voor mensen die het moeilijk hebben”. Dit bedrijf wil van zoveel mogelijk kapperszaken een plek maken waar klanten zich niet alleen op hun gemak voelen, maar waar hen ook duidelijk wordt dat zij maatschappelijk betrokken zijn en zich bewust zijn van hun verantwoordelijkheid ten opzichte van het milieu.
Grondstoffen redden uit de vuilnisbak
The Green Scissors wil - naast het verduurzamen van kappers - meerdere doelen bereiken, zoals het terugwinnen van aluminium, kunststof en scheermesjes. Dit wordt ook doorgevoerd in de salons zelf. "Wij redden alle plastics, aluminium tubes, folies en scheermesjes uit de vuilnisbak. Zelfs het geknipte haar wordt gerecycled tot Eco Super Compost", vertelt Brenda, Salonmanager van Christiaan.
"De keuze om gebruik te maken van alleen duurzame elementen betekende dat we niet de makkelijke, vaste route nemen, maar dat we producten moesten ontwikkelen met integriteit."
Susstainability boven alles! "Eerlijk zijn is belangrijker voor ons dan perfect zijn, en we streven ernaar om het elke dag beter te doen. Toen we Authentic Beauty Concept lanceerden, lag duurzaamheid ons nauw aan het hart." Ook in de producten vind je dit terug. Zo wordt er alleen gebruik gemaakt van duurzame elementen. "Een overtuiging die betekende dat we niet de makkelijke, vaste route nemen, maar dat we producten moeten ontwikkelen met integriteit", aldus Authentic Beauty Concept.
Ook de verpakking wordt niet vergeten. "Het gaat niet alleen om wat er in het product zit. Wij richten er op om de verpakkingen en materialen voor het Authentic Beauty Concept zo duurzaam mogelijk te maken, zonder afbreuk te doen aan hun hoogwaardige uitstraling. Onze verpakkingen zijn volledig recyclebaar en met dit project stimuleren we iedereen in Nederland om de lege Authentic Beauty Concept verpakkingen op de goede manier te recyclen. Zo draag je bij aan een duurzame wereld."
Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies. Lees meer