Veel klanten die onze salon binnenkomen, lopen de deur niet uit zonder een Aveda product meegenomen te hebben. Aveda is hot. Maar waarom? Wat maakt Aveda zo bijzonder? En wie ís Aveda eigenlijk? Je leest het hier:
1. Betekenis van de naam
Hoe spreek jij de naam Aveda uit? Klein gokje: aaveedaa? Fout! Je spreekt het uit als ah-vay-der. In het Sanskriet berekent dit „kennis van het geheel”. De oprichter van Aveda, Horst Rechelbacher, deed inspiratie op door Ayurveda - de eeuwenoude geneeskunst uit India en andere inheemse wijsheden die veel aandacht hadden voor het leven en welzijn op aarde.
2. Waar zit de hoofdvestiging van Aveda?
De hoofdvestiging is in Minnesota, een paar kilometer van Minneapolis. Hoe de oprichter hier terecht kwam is wel een bijzonder verhaal. Toen Horst een keer in Minneapolis was, raakte hij betrokken bij een auto-ongeluk. Tijdens het revalideren besloot hij zich daar meteen te vestigen als kapper en begon zijn eigen salon. Aveda werd officieel opgericht in 1978 en na snel gegroeid te zijn hebben ze inmiddels verstigingen over de hele wereld.
3. Het eerste product
De clove shampoo - gecreëerd in een badkuip of wasbak. Oké, het recept is wel wat veranderd door de veranderende regelgeving, maar het blijft een iconische favoriet.
4. Liefde voor de planeet
Een van de doelen van Aveda: het beter maken van onze planeet. Dit doen ze onder andere door:
5. Dikker uitziend haar? Wij kennen het geheim ;)
Een geheim is normaal gesproken om ook geheim te blijven, maar deze delen wij graag! Het geheim is de... Amla! Een vitamine C-rijk kruid - ook wel bekend als de indiase kruisbes - die wordt gebruikt om het haar dikker te doen lijken.
6. De trotse bijenbrigade
In de hoofdvestiging van Aveda - zoals je nu weet, in Minnesota - leven vijf koloniën honingbijen. En dat zijn meer dan 100.000 bijen! Aveda vindt het belangrijk om zich in te zetten voor de bescherming en het behoud van hun leefgebieden. In de natuurlijke habitats, gecertificeerd door de National Wildlife Federation, leven de bijen in een waar paradijs van 24 hectare met voldoende water, voedsel, begroeiing en ruimte om jongen op te voeden. En deze ruimte wordt natuurlijk op duurzame wijze ingericht en onderhouden: geen pesticiden, herbiciden, fungiciden of insecticiden.
De missie van Aveda luidt als volgt: "Onze missie bij Aveda is te zorgen voor de wereld waarin we leven, van de producten die we maken tot de wijze waarop we iets teruggeven aan onze samenleving. Bij Aveda streven we ernaar een voorbeeld te stellen voor milieuleiderschap en verantwoordelijkheid, niet alleen in de wereld van de schoonheid, maar overal ter wereld."
Nu je wat meer weet over Aveda, ben je misschien ook wel benieuwd naar onze producten. Wij lichten graag onze nieuwe, versterkende botanical repair lijn uit.
Botanical repair is een revolutionaire, plant-gebaseerde, versterkende behandeling die haar verstevigt, herstelt en beschermt van binnenuit. Na slechts één keer gebruiken merk je al dat je haar een gezondere, zachtere, soepelere en een glanzende uitstraling aanneemt. Heb je je haar geverfd? Deze lijn is ook zeer geschikt voor gekleurd en chemisch behandeld haar. Meer informatie over deze lijn vind je hier.
Het resultaat
Voor (links): voor het wassen en stylen.
Na (rechts): resultaat met botanical repair shampoo, voedend masker en leave-in treatment, geschikt voor het drogen met een diffuser.
Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies. Lees meer